جاهای دیدنی تفلیس-گرجستان
نویسنده مطلب : مدیر سیستم
۱۳۹۸/۶/۶
760
+ 0 | - 0

جاذبه‌های گردشگری گرجستان با تاریخ و فرهنگ این کشور عجین شده است. تفلیس به‌عنوان پایتخت گرجستان به دلیل مکان‌های دیدنی متنوع در مرکز توجه گردشگران قرار دارد. ۱۲ مکان دیدنی تفلیس که استقبال گردشگران از آن‌ها بیشتر بوده است:

• شهر قدیم تفلیس
• قلعه ناریکالا
• مجسمه کارتلیس ددا
• کلیسای متخی
• کلیسای جامع سیونی تفلیس
• پل صلح
• شهربازی متاتسمیندا
• خیابان روستا ولی
• برج ساعت تفلیس
• بازار میدان تفلیس
• موزه قوم‌نگاری روباز تفلیس
• حمام‌های سولفور

شهر قدیم تفلیس

یکی از بهترین دیدنی‌های تفلیس، شهر قدیم است. ویژگی بارز شهر قدیم تفلیس خانه‌های پلکانی و کوچه‌های باریک و درختان انگور و بالکن‌های چوبی‌اش است. اگر در سفر به گرجستان قصد دارید بافرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید گشت‌وگذار دو تا سه‌ساعتی در شهر قدیمی تفلیس را از دست ندهید. شهر قدیمی تفلیس در پایین قلعه ناریکالا و در نزدیکی مجسمه معروف کارتلیس ددا قرار دارد. کسانی که سفر به گرجستان را تجربه کرده‌اند حتماً از معماری زیبایی این شهر قدیمی و قرار داشتن درهای در خانه‌ها برای ورود به حیاط‌های مخفی که پوشیده از درختان انگور است سخن می‌گویند. در هنگام پیاده‌روی در کوچه‌های این شهر شادی و سرزنده بودن مردمانش از رنگ‌های روشنی که در نمای خانه‌هایشان استفاده کرده‌اند دیده می‌شود. در شهر قدیم تفلیس حمام‌ها زیادی وجود داشته که دارای آب گرم و گوگرد طبیعی بوده. تفلیس گرجستان مناطق دیدنی زیادی دارد ولی تماشای این قسمت از شهر کاملاً رایگان و پر از حس خوب زندگی است.

قلعه ناریکالا

این قلعه جز نمادهای شهر تفلیس و گرجستان است. قلعه ناریکالا در بالای تپه قرار دارد. این قلعه از جاهای دیدنی تفلیس است که با رفتن به آن می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر را ببینید. قلعه ناریکالا در طی قرن‌های مختلف در اثر عوامل طبیعی و بیشتر انسانی تخریب‌شده است و مجدداً بازسازی‌شده است. بعد از زلزله‌ی که در سال ۱۸۲۷ اتفاق افتاد این قلعه بازسازی نشد. درون این قلعه کلیسای سنت نیکلاس وجود دارد که قدمت آن به قرن دوازدهم یا سیزدهم می‌رسد. برای رفتن به قلعه می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید که خود از جاذبه‌های گردشگری گرجستان محسوب می شود.

مجسمه کارتلیس ددا

این مجسمه یکی دیگر از نمادهای شهر تفلیس و کشور گرجستان است. مجسمه کارتلیس ددا یا مجسمه مادر، مجسمه ۲۰ متری زنی است که در یک دست شمشیر و در دست دیگرش یک پیاله است و استعاره از این دارد که مردم گرجستان پذیرای مهمانشان هستند و همواره برای مقابله با دشمنانشان نیز آمادگی دارند. کارتلیس ددا ازجمله مکان‌های دیدنی تفلیس که بازدید آن رایگان است.

کلیسای متخی

در تور گرجستان بازدید از کلیساهای تفلیس قسمت اصلی برنامه‌های سفر است. کلیسای متخی مکانی است که مجسمه بنیان‌گذار تفلیس در آن قرار دارد. کلیسای متخی در مقابل قلعه ناریکالا قرار دارد.

کلیسای جامع سیونی تفلیس

یکی دیگر از کلیساهای که در سفر به گرجستان حتماً باید ببینید. کلیسای جامع سیونی است. این کلیسا در طی قرن‌ها بارها تخریب و بازسازی‌شده است. جالب است بدانید کلیسای جامع سیونی تفلیس محل نگهداری از مقدس‌ترین نماد مسیحت ارتدوکس در گرجستان است. این نشان مهم مسیحیت ،صلیب نینوی مقدس است.

پل صلح

این پل جز مدرن‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان است. پل صلح تفلیس در سال ۲۰۱۰ افتتاح‌شده است. این پل قسمت قدیمی شهر تفلیس را به قسمت مدرن وصل می‌کند. این پل بر روی رودخانه کر بناشده است. وجود لامپ‌های LED فراوانی که در طراحی این پل به‌کاررفته منظره زیبای را برای شب‌های تفلیس رقم‌زده است. در تور گرجستان با پیاده‌روی بر روی پل صلح می‌توان نمای زیبای محله قدیمی ناریکالا و کلیسای متخی را در یک سمت و رایک پارک و کاخ ریاست جمهوری را در سمت دیگر پل مشاهده کرد.

 سفر به گرجستان و تماشای تاریخ پرفرازونشیب و ملاقات با مردم خونگرم گرجی را حتماً در برنامه سفرهایتان قرار دهید.

نظر خود را در مورد این محصول بیان نمایید