گردشگران با چه رفتارهایی باعث عصبانیت مردم ایسلند می شوند ؟
نویسنده مطلب : مدیر سیستم
۱۳۹۸/۳/۱۷
846
+ 1 | - 0

گردشگران با چه رفتارهایی باعث عصبانیت مردم ایسلند می شوند ؟

 

ایسلند به عنوان یک کشور اروپایی ، هر سال شاهد گردشگران بیشتری است و رفتارهایی از آن‌ها سر می‌زند که باعث عصبانیت مردم می‌شود ، در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد .

ایسلند درست مثل سانتورینی و بارسلونا مملو از گردشگر شده است؛ به طوری که تعداد بازدیدکنندگان خارجی این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱٫۸ میلیون نفر بود و رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ را در حوزه گردشگری نشان می‌داد.

در کشوری که جمعیتی کمتر از ۳۳۵ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند ، مطمئنا این تعداد گردشگر بسیار قابل توجه است. بنابراین برای اینکه ایسلندی‌ها خیلی از حضور آن‌ها آزرده نشوند بهتر است گردشگران رفتار مناسبی داشته باشند و از انجام یکسری رفتارهای آزاردهنده اجتناب کنند .

۱. دستشویی کردن

 

کشور ایسلند را به خاطر زمین‌های بکر و دست‌نخوره‌اش می‌شناسند و در نتیجه جاده‌های خیلی طولانی و بدون خدمات دارد. با این حال، داستان گردشگرانی که فکر می‌کنند می‌توانند در هر نقطه و مکانی از طبیعت، دستشویی کنند، یکی از رفتارهای آزاردهنده گردشگران برای مردم بومی به حساب می‌آید. به همین دلیل تابلوی «دستشویی کردن ممنوع» در نقاط مختلف این کشور نصب شده است.

۲. سوال درباره کوسه تخمیر شده

ایسلند

اکثر رستوران‌های ایسلند، کوسه تخمیر شده سرو نمی‌کنند؛ زیرا مزه‌ای مانند خیارشور گندیده می‌دهد. در عوض می‌توانید از انواع Þorramatur که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید که خیلی تازه‌تر از کوسه است و در عین حال چیزهای عجیب و غریبی در آن پیدا می‌شود. با این حال اگر همچنان می‌خواهید طعم کوسه این منطقه را بچشید می‌توانید سری به یک بار بزنید؛ زیرا اغلب آن‌ها در مغازه خود از این دست غذاها برای گردشگران دارند.

۳. تصادف با خودروی اجاره‌ای

ایسلند

برخی از گرشدگران هنگام رانندگی با خودروی اجاره‌ای به دنبال تماشای شفق قطبی هستند که کار اشتباهی است؛ زیرا این نورها دارای رگه‌های از رنگ سبز هستند و به‌راحتی با ابر اشتباه گرفته می‌شوند. برای دیدن شفق قطبی نیازی به تلاش نیست و هر وقت پدیدار شوند، حتما آن‌ها را می‌بینید. هیچ چیزی بیشتر از تصادف یک خودروی اجاره‌ای که راننده‌اش مشغول تماشای آسمان بوده است، برای ایسلندی‌ها عصبانی‌کننده‌تر نیست.

۴. مقایسه ایسلند با کشور خودتان

ایسلند

ایسلند مشابه هیچ کشور آمریکایی و اروپایی نیست. در اینجا انگلیسی را با لهجه صحبت می‌کنند و گاهی اوقات با صدای بلند حرف می‌زنند. شما به این کشور سفر کرده‌اید تا تجربه‌های جدیدی داشته باشید، همین! پس سعی نکنید کشور خودتان را با ایسلند مقایسه کنید؛ زیرا باعث ناراحتی مردم بومی می‌شود.

۵. عکاسی از همه چیز

ایسلند

گردشگران اول از کوهستان عکس می‌گیرند، بعد سراغ عکاسی از آب و حیوانات می‌روند. ایسلند به عنوان کشوری شناخته می‌شود که می‌توان عکس‌های اینستاگرامی فوق‌العاده‌ای از آن گرفت؛ اما گردشگران فقط از چشم‌اندازهای دیدنی این کشور عکس نمی‌گیرند، بلکه عملا از هر چیزی که خوششان بیاید عکاسی می‌کنند. این رفتار نیز موجب عصبانیت ایسلندی‌ها می‌شود.

۶. پوشیدن مایو هنگام دوش گرفتن قبل از شنا

ایسلند

در همه استخرهای ایسلند، علائمی را در همه نقاط نصب کرده‌اند که نشان می‌دهد که مهمان‌ها باید قبل از شنا، بدون مایو دوش بگیرند. مردم ایسلند اهمیت زیادی به پاکیزگی می‌دهند و این علائم را به ۵ زبان نوشته‌اند تا جای هیچ بهانه‌ای نباشد.

۷. شکایت از آب و هوا

ایسلند

وقتی پروازتان لغو می‌شود یا تاخیر دارد، یا زمانی که در کوهستان و بدون هیچ امکاناتی گیر افتاده‌اید یا هر مشکل دیگری که به خاطر آب و هوای خراب برایتان پیش آمد، گله و شکایت نکنید، ایسلند چنین کشوری است، پس با شرایط آن کنار بیایید.

۸. با اشتیاق درباره مناظر ایسلند حرف زدن

ایسلند

یک فرق بزرگ هست بین کسی که از زیبایی مناظر ایسلند لذت می‌برد و کسی که با هیجان و اشتیاق زیادی درباره‌ی آن صحبت می‌کند. ایسلندی‌های این رفتار را نمی‌پسندند، پس عکس خود را بگیرید، از آن لذت ببرید؛ اما درباره هر چیزی جز طبیعت و مناظر زیبای ایسلند صحبت کنید!

۹. شکایت از گرانی

ایسلند

اقتصاد گران معمولا نشان‌دهنده‌ی خدمات اجتماعی، تحصیلات و مراقبت‌های بهداشتی عالی است و ایسلندی‌ها خیلی خوش شانس هستند که همه این سرمایه‌ها را دارند، پس در سفر به این کشور از گرانی گله نداشته باشید.

نظر خود را در مورد این محصول بیان نمایید